• Home
  • Mijn school
    • Zo werken we
    • Aanmelden
    • Team
    • Passend onderwijs
    • Kanjerschool
    • VIPZ-onderwijs
    • Hallo Wereld
    • Onderzoekend leren
    • Engels VVTO
    • AVG Privacy
    • Strategisch Beleids Plan
  • Groepen
    • Groep 1/2
    • Groep 3/4
    • Groep 5/6
    • Groep 7/8
    • Fotoalbum
  • Ouders
    • Ouderraad
    • MR
    • Continurooster
    • Oud papier
    • Kinderopvang
    • Peuteropvang
  • Praktische info
    • Nieuwsbrief
    • Nieuws uit Steenwijk-West
    • Schooltijden
    • Sophia
    • Schoolgids - Jaarkalender
    • Vakantierooster
    • Protocollen
    • Ziektemelding
    • Aanvraag verlof
  • Contact
    • Aanmelden
    • Contactgegevens
    • Kinderopvang
    • Peuteropvang
  • Inloggen
  1. Home »
  2. Mijn school »
  3. Team
Kanjerschool
VIPZ- onderwijs
Passend onderwijs
Onderzoekend leren

De samenstelling van het team

Directeur: Elly Fokker

Groepsleerkrachten die verantwoordelijk zijn voor:
groep 1/2: Gretha Otter en Lisette de Coo
groep 3/4: Joke Sikkema en Jaap Klaverboer
groep 5/6: Wilco Boers en Jaap Klaverboer
groep 7/8: Mariëlle van der meer en Marcia Bruinenberg

Onderwijsassistent: Larisa Winkels en Annerieke op de Woerd
Vakleerkracht gymnastiek: Danny Vermeulen
Administratief medewerker: Yvonne Ariesen

Vakleerkracht GVO: juf Mariejanne

Vakleerkracht HVO:juf Corina

Vakleerkracht IGVO: juf Kubra

Aanspreekpunt veiligheid: Joke Sikkema en Constance Korf

De speciale zorg voor de leerlingen wordt vorm gegeven door onze Interne Begeleider, Constance Korf. Zij is hiervoor gediplomeerd en is tevens in het bezit van de akte Speciaal onderwijs. Zij coördineert de zorg en helpt eventueel groepsleerkrachten bij het schrijven van een handelingsplannen/ groepsplannen.

Gretha Otter

Groep 1/2

Ik mag werken in een team dat serieus en professioneel bezig is met lesgeven, maar waar zeker ook plaats is voor een lach. Onze kracht is dat we het samen doen. Samen zijn we verantwoordelijk voor de school en haar leerlingen. Teamwork dus! Niet voor niets hangt de leus ‘leren doen we samen en samen staan we sterk’ op de muur. Zelf ben ik in mijn element in de kleutergroep. Hun verwondering, nieuwsgierigheid, leergierigheid en soms de hele andere kijk op dingen vind ik prachtig om te zien. Doordat ik zeer goed op de hoogte ben van de leerlijnen en tussendoelen, ben ik in staat om de kinderen een goede basis te geven voor de volgende stap in hun schoolcarrière. Mijn creativiteit helpt me daarbij. Ik maak mijn eigen thema’s waarbij ik kan aansluiten op de behoefte van de groep. Mijn zelf geschreven verhalen zijn gebaseerd op de doelen die behaald moeten worden. Verschillende karakters in de vorm van Handpoppen die ik erbij maak, brengen het geheel tot leven en maken dat kinderen spelenderwijs veel leren en de avonturen van de kleuterklas niet snel zullen vergeten. Gretha Otter Leerkracht groep 1 en 2
Meer info

Constance Korf

Intern begeleider

Mijn naam is Constance Korf en ik werk op obs de Samensprong, omdat het een frisse, gezonde, nieuwe, multiculturele school is waar met een dynamisch team voortdurend wordt gewerkt aan het optimaliseren van ons basisonderwijs. Met mijn specialiteit als IB-er probeer ik het onderwijs voor ieder kind passend te maken en te houden, waarbij een open samenwerking tussen ouders, groepsleerkrachten en andere specialisten de kracht is. In mijn lesgevende taak vind ik het belangrijk om kinderen begeleid onderwijs aan te bieden dat uitdagend en gestructureerd is. Daarbij zijn de hoge verwachtingen die ik heb van kinderen en het leren toepassen van hun talent essentieel. Ons schoolmotto is “leren doe je samen want samen sta je sterk!” Dit geldt zowel voor de leerlingen, groepsleerkrachten en de ouders. Ons team heeft verschillende specialisten op het gebied van rekenen, taal, ICT, Engels, het jonge kind, gedrag, gymnastiek, creativiteit, zorg en levensbeschouwing. Ik ben trots dat ik mag werken op deze basisschool!!
Meer info

Joke Sikkema

Groep 3/4

Iedere school is uniek. OBS De Samensprong ook. Leren doen we samen, samen zijn we sterk! Kinderen, ouders en leerkrachten zorgen samen voor een fijne sfeer en goede prestaties. Ieder team is uniek. Als team van de Samensprong zijn we enthousiast, op zoek naar verbetering, altijd in ontwikkeling en vullen we elkaar aan. Ieder kind is uniek. Heerlijk! Elke leerling in de groep is anders en dus vraagt iedereen om een andere benadering. Waarom vertoont een kind bepaald gedrag? Dit vind ik zo interessant dat ik een opleiding tot ‘Gedragsspecialist’ ben gaan volgen. Ik wil er voor zorgen dat ieder kind zich veilig en gewenst voelt in de groep. Iedere dag is uniek. Geen dag is hetzelfde. Iedere dag komen de kinderen met andere verhalen, is de stemming anders binnen de groep en zijn we met andere of nieuwe dingen bezig. Dit alles (en nog veel meer) maakt werken in het onderwijs zo leuk! Joke Sikkema – groep 3-4
Meer info

Jaap Klaverboer

Groep 3/4

Door het toepassen van mijn ruime ervaringen in de vele onderwijsjaren, kan ik zowel in de bovenbouw als de middenbouw de doorgaande lijn waarborgen en op een goede manier onderwijs geven. Kinderen zijn puur, positief en komen met verrassende dingen, dat maakt het werk boeiend. Ik vind een veilige sfeer van groot belang, die zetten we als leerkrachten, ouders en leerlingen met elkaar neer. Daarnaast de respectvolle wijze waarop we als team met elkaar omgaan. Zo kunnen we uw kind dit ook meegeven.
Meer info

Wilco Boers

Wat maakt dat je juist bij deze school bent gaan werken? Het onderwijsconcept (VIPZ) sprak mij enorm aan. Iedere leerkracht is specialist in een bepaald vakgebied. Dit leek mij een unieke kans om mij persoonlijk te specialiseren in één of meerdere vakken. Natuurlijk is het onderwijsconcept niet het enige wat mij aansprak. De kinderen en collega’s zijn hierin ook zeer belangrijk. Daarnaast spreekt een ‘kleine’ school mij erg aan. Je kent iedereen. Van kleuter tot schoolverlater, maar ook de ouders van al deze kinderen. Aan welke ontwikkelingen zou je de komende tijd al jouw aandacht willen besteden? Op het gebied van ICT. Dit is niet meer weg te denken in het dagelijkse leven. ICT-vaardigheden worden steeds belangrijker. Over 5 á 10 jaar kan het onderwijs er al heel anders uit zien. Op dit moment hebben we de beschikking over 32 Chromebooks (waar we erg trots op zijn). Deze wil ik, maar ook mijn collega’s, zo goed mogelijk gaan inzetten. Vanuit welk ideaal heb jij voor het onderwijs gekozen? Het is een cliché om te zeggen dat je het leuk vindt om met kinderen te werken, maar dit is wel één van de belangrijkste reden. Als je dat niet leuk vindt, dan is het onderwijs niet zo’n goed beroep voor je. Daarnaast sta je aan de basis van de toekomst van kinderen. Als leerkracht heb je geen dag die hetzelfde is. Het is nooit saai. Je moet flexibel zijn, maar hebt ook veel vrijheid. Bijvoorbeeld op het gebied van creativiteit. Wilco Boers Meester van groep 5/6 Vakdocent Taal en Spelling ICT ’er
Meer info

Marcia Bruinenberg

Groep 7/8 en locatie coördinator

De Samensprong staat in Steenwijk-west, een wijk waar ik bekend mee ben en waar ik me thuis voel. Mijn missie is er echt voor kinderen zijn, ze zien en horen. Veiligheid en plezier in school is voor mij de basis. Vanuit een goede relatie kunnen kinderen optimaal leren. Ik wil de leerkracht zijn die deze voorwaarden biedt. Als de basis is gelegd, dan begint voor mij de uitdaging. Hoe zorg ik ervoor dat kinderen leren hun gedrag zelf aan te sturen? Dat ze leren vanuit zichzelf? Dat ze bewust worden van hun idealen, doelen en talenten? Door hierover veel met kinderen in gesprek te zijn, raken ze eraan gewend om zelf na te denken en naar zichzelf te kijken. Verantwoordelijkheid probeer ik steeds een beetje meer bij de kinderen neer te leggen, ze moeten immers de kans krijgen om hiermee te oefenen. De school is levendig, bruisend. Het onderwijssysteem is door het team zelf bedacht en wordt nog steeds doorontwikkeld. Iets wat ik heel leuk vind; nadenken over onderwijs en dit steeds blijven verbeteren. In 2016 ben ik afgestudeerd voor mijn Master; Leren en Innoveren. Dit gaat over het bedenken en neerzetten van veranderingen in het onderwijs. Hetgeen wij met het team volop doen. Inmiddels ben ik ook afgestudeerd Beeldcoach/Didactisch coach. Wat betekent dat ik kinderen en volwassenen met een leervraag kan coachen. Voorlopig even geen studie voor mij, maar geen idee voor hoe lang. Ik sta namelijk achter de quote; Een leven lang leren’, want er valt altijd iets nieuws te ontdekken. Naast leerkracht en coach, ben ik vanaf dit schooljaar ook locatiecoördinator op obs De Samensprong. Een functie die nog volop in ontwikkeling is, maar die ik nu al met veel plezier uitvoer.
Meer info

Larisa Winkels

Onderwijsassistent

Mijn naam is Larisa Winkels. Ik ben onderwijs assistent. Ik heb gekozen voor het werken in het onderwijs omdat kinderen van nature nieuwsgierig zijn. Ik ben zelf van nature spontaan, creatief en zorgzaam dit sluit goed aan bij de behoeftes van het schoolgaande kind. Wat kunnen kinderen op De Samensprong vinden? Alle kinderen komen tot hun recht. Er wordt namelijk gekeken waar ze goed in zijn en mogen dit laten zien zodat ze kunnen groeien tot wie ze uiteindelijk willen worden….namelijk zichzelf! Wat kunnen ouders op De Samensprong vinden? Openheid… Alle kinderen vinden het normaal als je even iets mag/kan vragen bij een andere groep en/of leerkracht. Deuren van de lokalen staan vaak open. Het verbindt de groepen met elkaar.
Meer info

Yvonne Ariesen

Administratie/webbeheer

Marielle van den Meer

Groep 7/8

Na jarenlang op vele scholen als invaller werkzaam te zijn geweest, mag ik sinds dit schooljaar als vast teamlid werkzaam zijn op OBS de Samensprong. Ik ben daar erg blij mee want op een eigen school met een eigen team kan je bouwen aan de toekomst van zowel de school als jezelf. Een grote reden waarom ik voor de Samensprong heb gekozen is omdat ik in de afgelopen jaren, toen ik ook hier mocht invallen, me thuis heb gevoeld. Thuis in het team, thuis tussen de leerlingen maar ook thuis in de visie op het onderwijs. De tekst die in de hal te lezen is; ‘Leren doen we samen, samen staan we sterk!’ wordt niet alleen uitgedragen in de klassen maar ook binnen het team. Hierdoor voel ik een grote verbondenheid met de hele school en niet alleen met mijn klas en naaste collega. Daar waar nodig kunnen we elkaar om hulp vragen en wordt er hulp geboden. En als wij dit als team uitdragen is het ook voor leerlingen vaak een kleine stap om hulp te vragen en te geven. Als leerkracht wil ik mijn leerlingen ondersteunen daar waar nodig en mogelijk maar tegelijkertijd wil ik er ook voor zorgen dat ze zoveel mogelijk zelfstandig worden. Deze zelfstandigheid probeer ik ze mee te geven door ze te laten leren van hun actie en het gevolg. Ik probeer ze te laten ervaren wat het gevolg is van een eigen gemaakte keuze om vervolgens samen te kijken of het ook de beste keuze is, of kan het ook anders. Daarbij vind ik het ook erg belangrijk dat de leerling leert/ervaart wat hij/zij nodig heeft om tot leren te komen en zo elke leerling te laten groeien in zijn/haar eigen krachten. Op deze manier met kinderen bezig te mogen zijn geeft mij de energie om er elke dag weer een uitdagende en gezellige dag van te maken, met én voor de leerlingen!
Meer info

Elly Fokker

Directeur

Een kind dat dagelijks met een glimlach op school komt en met een glimlach weer naar huis gaat, heeft een goede schooldag gehad. Dit vind ik belangrijk. Als directeur van de school ben ik me bewust van het vertrouwen dat ouders in de school hebben. Ze verwachten een veilige omgeving voor hun kind en kwalitatief sterk onderwijs. Het team van Obs De Samensprong biedt dit in hoge mate. Deze school is frisse, nieuw, multicultureel en werkt met een ervaren en professioneel team. Ons VIPZ-onderwijssysteem biedt leerlingen een stevige basis in een veilige omgeving waarbij zelfstandigheid, sociale vaardigheden en optimale ontwikkeling centraal staan. De nauwe samenwerking tussen ouders, leerlingen en leerkrachten maakt het verschil. Leren doen we samen, samen staan we sterk!
Meer info

Onze school

Ouders

Aanmelden

Contact

Contact opnemen

Gasthuislaan 86 | 8331 MZ Steenwijk
(0521) 510153
 directie@obsdesamensprong.nl
Schoolleider: Elly Fokker

Over ons

Obs de Samensprong is een overzichtelijke school met groepen rond de 20 leerlingen per combinatie. We werken met vier combinatiegroepen: 1/2, 3/4, 5/6, 7/8...

Stichting Op Kop

De openbare basisscholen in Steenwijkerland en Zwartewaterland maken deel uit van de stichting Op Kop. Binnen Op Kop werken 19 openbare basisscholen en 1 school voor speciaal basisonderwijs  samen. Circa  235 medewerkers verzorgen het onderwijs aan ruim 1900 leerlingen. 

Meer lezen


© 2017 Basisschool de Samensprong - Alle rechten voorbehouden.

  • Cookie settings

Powered by Social Schools